Aktywnośc fizyczna w osteoporozie

Bardzo ważne jest przestrzeganie aktywności ruchowej w przypadku rozwoju osteoporozy. Brak ruchu jest udokumentowanym czynnikiem ryzyka wystąpienia tej choroby.
Odpowiednio dobrana aktywność ruchowa obciąża szkielet i stymuluje kościotworzenie, zwiększa masę mięśni i utrzymuje koordynację ruchów. Każdy rodzaj aktywności fizycznej korzystnie wpływa na zdrowie i może doprowadzić do zwiększenia masy kostnej. Jednocześnie wykazano, że szczególnie do zwiększenia tkanki kostnej przyczynia się taki rodzaj aktywności fizycznej, w której ciało ludzkie przeciwstawia się przyciąganiu ziemskiemu i dociąża kości własną masą. Do tych ćwiczeń należą;

  • spacery i piesze wędrówki,
  • wchodzenie po schodach,
  • jogging,
  • gra w piłkę nożną, tenisa, siatkówkę, koszykówkę,
  • zajęcia z taekwondo czy karate, zajęcia siłowe
  • taniec,
  • aerobik, gimnastyka,
  • jazda na rowerze,
  • pływanie.

Zalecany czas aktywności fizycznej dla dzieci i dorosłych wynosi około 1 godziny dziennie, natomiast dorośli na aktywność ruchową powinni poświęcić przynajmniej 30 minut w ciągu dnia.

 

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

---